Ознаке

7. новембар 2012.

Skyfall (2012)



Režija: Sam Mendes (American Beauty, Revolutionary Road)
Scenario: Neal Purvis, Robert Wade (obojica pisali Johnny English i nekoliko poslednjih Bondova), John Logan (Gladiator, The Aviator, Hugo)
Uloge: Daniel Craig (Cowboys & Aliens), Javier Bardem, Judi Dench, Ralph Fiennes (Cemetery Junction, Page Eight), Albert Finney (Before the Devil Knows You're Dead)

Kriminalac ubija tajnog agenta MI6 i otima hard disk sa lažnim identitetima svih špijuna NATO, raspoređenih u celom svetu. James Bond (Craig) kreće u poteru za njim, ali prilikom te akcije biva pogođen metkom i proglašen mrtvim. On uživa u životu bez službe, sve dok se ne desi napad na samo sedište MI6...

Kao prvo, odmah da kažem da nisam nikakav poznavalac franšize (odgledao sam svega desetak filmova, i to u veoma dugom vremenskom periodu), te moja zapažanja mogu biti vrlo neprecizna: Sam Mendes, reditelj koji se proslavio svojim teškim dramama želeo je da prikaže Bonda u drugačijem, ljudskijem svetlu i u tome potpuno uspeo. Takođe, donosi nam Bonda koji je primereniji sadašnjem (krajnje neromantičnom) vremenu. Glumački tandem Craig - Dench pojačan je ozbiljnim teškašem Fiennesom i naročito velemajstorom Bardemom, koji svojem liku daje znatno više nego što mu omogućava poprilično kilavo napisana uloga. Očekujte spektakularan akcioni početak, i prilično razvučen i dramskim elementima natovaren ostatak filma. Ipak, sveukupno vrlo zabavan film.

Preporuka za gledanje: 7/10.